KEY WEST (Mayıs 2011 ABD)

 Miami'nin güney batısında, arabayla yaklaşık 3 saat mesafede bulunan Key West'e Colins Av.den kalkan günübirlik turlarla gittim.Ancak eğer zamanınız varsa Key West te 2-3 gün geçirmenizi tavsiye ederim.O bölgede demir yolu yok.Adaları birbirine bağlayan kara yolu ve köprüler üzerinden geçerek Key West' gidiyorsunuz. Miami'den Key West'e giderken; sağ tarafa baktığınızda Meksika körfezini; sol tarafınıza baktığınızda Atlantik Okyanusunu görüyorsunuz..Manzara mükemmel!Kökleri suyun dışındaki küçük ağaççıklar, mangrovlarla beraber görülmeye değer bir kara yolu.Ben çok uykusuz olduğum için uyumayı düşünüyordum ama o manzara yanımda akıp giderken, uyumanın aptallık olduğunu düşündüm!! :) Dönüş yolunda ise, arkanızdan güneş batarken gökyüzünün rengi daha bir paha biçilmez oluyor..Kesinlikle tavsiye ederim! 




Miami'den Key West'e giderken yolda geçtiğimiz Key Largo,Islamorada gibi yerleşim bölgelerinde balıkçılık hakim ve istenirse buralarda scuba yapabilirsiniz.Mercan resiflerin görülmeye değer olduğu söyleniyor.Benim burada dalışa zamanım olmadı, Key West te şnorkel yaptım.Keyifli karayolu seyahatinden sonra Key West'e ulaştım.Tarihi ana marinadan kalkan tekne turuyla 2-3 saatlik bir geziye çıktım ve şnorkel ile su altına baktım.Minik bir köpek balığı gördüm; onun dışında tropik rengarenk balıklar; anemonlar,mercanlar görebildim.(Kızıldeniz'in su altı kadar güzel değildi tabii ki, ama Türkiye su altı kadar da sakin ve renksiz değildi)





Amerika'nın güney ucunda olan Key West; Florida'yı hatta Amerika'yı geride bırakmak isteyenlerin geldiği tropik bir yer. Key West in sokaklarında dolaşmak, yürümek çok keyifli.Bahama Village deki en fazla iki katlı evlerin hepsi birbirinden güzel olup bu evlerin bahçelerindeki rengarenk çiçekler ise çok dinlendirici ve huzur verici..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder